Wie zijn we?

Ontdek het verhaal, de missie en de identiteit van louis delhaize, het merk dat zich richt op nabijheid.


    Nabijheid Innovatie Beschikbaarheid Respect Kwaliteit Aanwezigheid

NABIJHEID IS ONS VAKMANSCHAP

Ons merk is aanwezig in heel België via meer dan 350 winkels en is zichtbaar in elk dorp, elke buurt en ook in drukke gebieden zoals luchthavens, treinstations, ziekenhuizen en snelwegen. Wij zijn overal op weg om aan ieders dagelijkse behoeften te voldoen.

AANWEZIGHEID

louis delhaize is aanwezig in heel België en is zichtbaar in kleine dorpen en stedelijke gebieden, maar ook op luchthavens, treinstations, ziekenhuizen en snelwegen.

OPENING

louis delhaize biedt ruime openingstijden. De meeste van onze winkels zijn open op zon- en feestdagen.

INNOVATIE

louis delhaize is altijd op zoek naar nieuwe manieren om aan de behoeften van haar klanten te voldoen en biedt voortdurend nieuwe producten en een assortiment dat beantwoordt aan de huidige trends.


BESCHIKBAARHEID

louis delhaize biedt een ruim assortiment producten aan om aan al uw wensen te voldoen! Daar vindt u een vers ontbijt ter plaatse, een lunch om mee te nemen, aperitieven met vrienden om te delen, kant-en-klare maaltijdideeën of om zelf te bereiden, nieuwe producten of gewoon alledaagse producten.

RESPECT

louis delhaize, uw plaatselijke kruidenier en uw buurman, verwelkomt u met een glimlach voor een snelle en kwaliteitsvolle service. Onze medewerkers staan ​​klaar om u te helpen met uw dagelijkse aankopen.

KWALITEIT

De missie van louis delhaize is om consumenten te voorzien van kwalitatieve, verse en betaalbare producten voor elk moment van de dag. Het bedrijf investeert ook in zijn medewerkers voor duurzame groei op lang termijn.

 

louis delhaize

ONZE GESCHIEDENIS

 

 

Meer dan 145 jaar geschiedenis!
Louis Delhaize, zoon van een wijnhandelaar uit Charleroi, en zijn twee broers, Jules en Adolphe, waren de eersten die het principe van de filialen bedachten en toepasten, waarbij de verkooppunten vanuit een centraal magazijn worden bevoorraad.

 

Jules en Adolphe zullen hun eigen bedrijf oprichten en zich verenigen onder het teken van de leeuw. Louis zal op zijn beurt een eigen bedrijf lanceren aan de oorsprong van de huidige groep: de louis delhaize-groep.

 

De gebroeders Delhaize hebben een aanzienlijke impact gehad op de ontwikkeling van de voedseldistributie in Europa.

 

Al meer dan 145 jaar is de hoofdzetel van de louis delhaize groep gevestigd in Montignies-sur-Sambre.

EEN SUCCES DOORHEEN DE TIJD !

Ontdek de sterke momenten van de groep louis delhaize.

histoire de louis delhaize
histoire de louis delhaize
histoire de louis delhaize
delfood logo
entrepôt
histoire de louis delhaize magasins profi
histoire de louis delhaize magasins delto
centrale louis delhaize
camions
produits marque louis
histoire de louis delhaize
histoire de louis delhaize concept day to day

1875

Louis Delhaize creëerde en ontwikkelde zijn eigen supermarktbedrijf onder de naam louis delhaize.

1983

Overname van de ‘Union Coopérative’.

1984

Overname van Cedac en Le Bon Grain.

1985

Overname van Welvaart-Bien Etre en van Courthéoux

1985

Geboorte van delfood

1990

Delitraiteur ziet het licht met het handelsformaat louis delhaize traiteur shopping.

2002

Lancering van de verscentrale in Montignies-sur-Sambre.

2003

Overname van 25 Profi winkels als filialen van louis delhaize.

2005

Overname van de Delto winkels als filialen van louis delhaize.

2011

Lancering van de diepvriescentrale in Binche

2017

Uitbreiding van de verscentrale te Montignies-sur-Sambre.

2017

Creatie van het  merk louis.

2018

Opening van de 50ste ‘mobiliteitswinkel’ in de Texaco-tankstations (EG Group).

2022

Creatie van het inspirerend magazine  Het Mag!

2023

Nieuw concept “Day to day”

Praktische informatie

Een louis delhaize openen

Maak je droom waar! Word zelfstandig ondernemer bij louis delhaize. Wat uw profiel ook is, wij staan ​​aan uw zijde om van uw project een succes te maken.

Een louis delhaize openen

Praktische informatie

werken bij louis delhaize

louis delhaize is een dynamisch bedrijf in constante evolutie. Ruim 400 mensen, medewerkers en arbeiders, dragen bij aan de ontwikkeling van het merk. Wil jij deel uitmaken van het team?

Werken bij louis delhaize
plat préparé louis

Het merk louis

Ontdek het merk “louis”, een assortiment bestaande uit meer dan 1.300 Belgische kwaliteitsproducten. Verse producten, klaar om van te genieten en makkelijk mee te nemen voor ieder moment van de dag.

EEN GEBAAR VOOR DE PLANEET

De engagementen van louis delhaize op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen zijn gestructureerd rond 3 thema’s die het bedrijf dagelijks begeleiden: een verantwoorde consumptie toegankelijk maken voor iedereen, met een positieve sociale impact, en tegelijkertijd de gevolgen voor het milieu beheersen.

LOKAAL

Lokale producten aanbieden die de ontwikkeling van de gebieden waar we aanwezig zijn mogelijk maken.

WELZIJN OP HET WERK

De levenskwaliteit op het werk voortdurend verbeteren in termen van gezondheid, veiligheid en welzijn van werknemers.

VERMINDERING VAN AFVAL

Verminderen van voedselverspilling en de hoeveelheid afval.

GEZONDHEID EN MILIEU

Gezondere producten aanbieden voortkomend uit praktijken die de natuur respecteren.

BEGELEIDING

Een professionele en menselijke uitvalbasis zijn voor onze medewerkers.

VERMINDERING VAN DE MILIEU-IMPACT

Bijdragen aan het beperken van de klimaatverandering door de impact van onze activiteiten te beheersen.

KWALITEIT

Gecontroleerde producten aanbieden (een product dat zorgvuldig gecontroleerd en getest is) die verantwoord is en van hoge kwaliteit zijn.

LOKALE ANKERPLAATS

Een positieve impact hebben op onze gebieden door betrokken te raken bij het gemeenschaps- en lokale leven.

BEHOUD VAN DE PLANEET

Bijdragen aan het behoud van de natuur.

VERANTWOORDELIJK CONSUMPTIE

Onze klanten ondersteunen in hun transitie naar verantwoord consumeren (toegankelijkheid, transparantie, sensibilisering, zero waste, verpakkingen, …).